Adam Mitter: Dari Inggris ke Persiraja, serta Dipandang Selebriti di Aceh

Diposting pada

Adam Mitter jadi salah satunya pemain asing yang bela Persiraja Banda Aceh pada musim 2010 ini. Adam Mitter punyai kesan-kesan yang bagus saat di Aceh. Ia berasa dipandang selebriti oleh fans club yang dibelanya.

Jumlah penganut Adam Mitter naik mencolok di Instagram. Waktu tengah enjoy di warung kopi, pemain berumur 27 tahun ini dikagetkan dengan reaksi fans Persiraja

“Waktu saya sedang minum kopi serta ada orang terdiam. Ia gemetaran sekalian katakan itu jadi hari paling baik dalam kehidupannya. Ia tidak yakin dapat berjumpa dengan saya,” tutur Mitter dinukil dari The Guardian.

Di Liga 1, Mitter berasa seperti bermain di Premier League. Masalahnya beberapa fans terus memerhatikannya saat dia melakukan aktivitas. Untuk pemain medioker di negara aslinya, situasi ini pasti mencengangkan.

“Itu memvisualisasikan begitu keutamaan sepak bola untuk beberapa orang di sini. Sebab saat saya tengah berjalan, kesemua orang tahu siapa Anda serta itu betul-betul seperti jadi pemain di Premier League,” tambah Adam Mitter.

Seorang Petualang

Sebelum datang di Indonesia, Adam Mitter sempat bermain di Swedia, India, Filipina, Kanada, serta Singapura semenjak tinggalkan Inggris pada 2014. Pemain dengan nomor punggung lima ini jadi kapten pada lima club yang dibelanya.

Waktu masuk dengan Persiraja pada awal musim ini, Mitter langsung juga didapuk untuk kapten team. Kesebelasan berjuluk Laskar Rencong ini ialah club ke-8 yang dibelanya semasa lima tahun paling akhir.

“Sudut pandang saya ialah saya ingin lihat dunia. Saya cuma hidup sekali serta saya sanga mujur jika sepak bola sangat mungkin saya lakukan perjalanan ke penjuru dunia,” sebut Mitter.

“Saya sudah bermain di Asia, Kanada, serta Australia. Beberapa negara ini ialah tempat yang ingin didatangi serta mujur buat saya dapat ke beberapa tempat itu dengan dibayar serta lakukan apakah yang saya gemari,” tambah lulusan Blackpool ini.

Sumber: The Guardian

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *